- Zadzwoń: 536 111 234 lub napisz: sklep@e-bagazniki.pl
Cruz Airo Dark to bagażnik dachowy z aerodynamiczną, czarną belką aluminiową zaprojektowany tak, aby zapewnić...
769.00 złBagażnik dachowy Thule WingBar Evo nowej generacji w skład którego wchodzą: stopy Thule Evo Clamp, belki alumi...
1 225.00 złCruz Airo Fix to nowe aerodynamiczne belki aluminiowe o obniżonej wysokości.Niższe stopy, powodują obniżenie w...
799.00 złRailing 190 - bagażnik z belką aluminiową montowany na relingach. Prosty system montażu, łapki powleczone gumą...
319.00 złAMC aerodynamiczny, elegancki, dobrze dopasowany do samochodu aluminiowy system nośny w bardzo konkurencyjnej...
679.00 złAMC reling. Stalowy solidny, estetyczny bagażnik na relingi. Bardzo łatwy w montażu - nie wymaga wstępnej regu...
598.00 złSupra Najpopularniejszy bagażnik w Europie. System Supra to rozsądne połączenie ceny i jakości. Bagażnik posia...
359.00 złMONT BLANC Aero Gripper to ekskluzywny, zmontowany bagażnik dachowy doskonale dopasowany do samochodu. Montaż...
599.00 złBagażnik dachowy Thule WingBar Evo Black nowej generacji w skład którego wchodzą: stopy Thule Evo Clamp, belki...
1 373.00 złThule Edge Flush Rail z aluminiową belką WingBar Edge to bagażnik nowej generacji do samochodów z relingiem zi...
1 475.00 złThule Evo Flush Rail ze stalową belką SquareBar to bagażnik nowej generacji do samochodów z relingiem zintegro...
1 028.00 złThule Edge WingBar to bagażnik nowej generacji z niewystającą belką w skład którego wchodzą: stopy Thule Edge...
1 475.00 złThule Edge WingBar to bagażnik nowej generacji z niewystającą belką w skład którego wchodzą: stopy Thule Edge...
1 595.00 złCruz Airo Fuse Dark to najnowszy system bagażników dachowych przeznaczony do samochodów z relingami zintegrowa...
935.00 złCruz Airo Fuse to najnowszy system bagażników dachowych przeznaczony do samochodów z relingami zintegrowanymi...
947.00 złCzasy, kiedy czteroosobowa rodzina jechała wypchanym po brzegi „maluchem” na wakacje, na szczęście odeszły do lamusa. Dziś chcemy podróżować komfortowo i bezpiecznie. Dlatego kupujemy wygodne samochody i nie żałujemy pieniędzy na dodatkowe wyposażenie takie jak bagażnik dachowy. To nam pozwala jak najmniej odczuwać trudy nawet dalekich wypraw. Dzięki temu częściej wyjeżdżamy nie tylko latem, ale i zimą, kiedy siłą rzeczy bagażu jest więcej, a warunki drogowe nieco gorsze.
Producenci samochodów z reguły dbają o optymalne wykorzystanie przestrzeni wewnątrz, ale nie oszukujmy się — i tak jest jej zwykle za mało. Poza tym ktoś, kto dwa razy w roku wyjeżdża na urlop, niekoniecznie musi potrzebować na co dzień kombi czy vana. Po to właśnie ktoś wymyślił bagażniki dachowe. Z reguły są one proste i szybkie w montażu, stanowią niezbędną konstrukcję do zamontowania boxu dachowego, uchwytów do przewozu rowerów czy nart, a kiedy nie są potrzebne można je łatwo zdemontować.
Na początek musimy określić, jaki typ nadwozia ma nasz samochód - czy jest to hatchback, liftback, sedan, kombi, van czy może suv. To będzie niezbędne przy wyborze właściwego bagażnika bazowego. Korzystając z naszej wyszukiwarki bez problemu dobierzemy najlepiej dopasowany bagażnik bazowy. Wystarczy odpowiedzieć na pojawiające się w niej pytania:
Era uniwersalnych bagażników samochodowych skończyła się wraz z produkcją Fiata 126p czy popularnego niegdyś Poloneza. Coraz nowsze i coraz bardziej futurystyczne nadwozia samochodów wymagają obecnie wręcz perfekcyjnego dopasowania bagażnika dachowego. Stosowanie uniwersalnych bagażników lub pochodzących z innych samochodów może spowodować pogniecenie dachu auta czy przecięcie uszczelek drzwiowych. Dlatego kupując bagażnik warto zwrócić uwagę na jego możliwości dopasowania.
Nowoczesne bagażniki bazowe składają się z kilku elementów. Zazwyczaj są to belki, stopy i kity. To właśnie dzięki systemowi wymiennych kitów możliwe jest dalsze korzystanie z bagażnika po zmianie samochodu. Nie jest to oczywiście regułą, gdyż przykładowo przesiadając się na znacznie szerszy samochód belki bagażnika mogą okazać się zwyczajnie zbyt krótkie. Wówczas konieczna będzie wymiana także tego elementu. Najwięcej możliwości adaptacji dają produkty firm Cruz, Mont Blanc i Thule.
Bagażniki możemy również podzielić na podstawie belek – wystających i niewystających.
Bagażnik z belką wystającą ma stałą długość i wynosi ona od 100 do 150 cm. Są one z grubsza dopasowane do szerokości auta poprzez stopniowanie długości belki - co 10-15 cm w zależności od producenta. Zaletą belek wystających jest większa pojemność. Na nich można bez problemu przewieźć cztery rowery, czy box i rower. Wadą belek wystających jest ich głośność. Są bardziej słyszalne wewnątrz pojazdu niż niewystające.
Belki niewystające to takie które nie wystają poza obrys auta. Są ściśle dopasowane do jego szerokości. W zależności od formy montażu kończą się pomiędzy relingami, o ile samochód jest w nie wyposażony, lub równo z krawędzią dachu w przypadku montażu za krawędź. Są one najcichsze i wyglądają najbardziej estetycznie. Niewystające bagażniki samochodowe w większości przypadków wyposażone są w belkę aluminiową.
Najłatwiej zamontować bagażnik na dachu wyposażonym w reling tradycyjny, czyli taki, który można chwycić ręką. W takim przypadku wystarczą odpowiednio dobrane łapy (stopy) i belki poprzeczne. Zamontowany bagażnik nie dotyka nadwozia — pomiędzy nim a dachem zostaje prześwit.
W niektórych autach jednak reling jest zintegrowany z dachem samochodu, tworząc z nim jedną bryłę i w tym przypadku przy doborze bagażnika, znaczenie może mieć nie tylko marka i model auta, ale nawet rok jego produkcji. Bagażnik bazowy musi bowiem idealnie pasować do relingu.
Czy można zamontować bagażnik dachowy bez relingów? Można. Na dwa sposoby. Jeśli producent wyposażył samochód w gniazda do montowania łap (fix pointy) ukryte pod zaślepką lub klapką, bagażnik po prostu przykręca lub łapie w miejscu do tego przygotowanym. Gdy nie mamy ani relingu, ani gniazd montażowych, bagażnik bazowy montuje się bezpośrednio do krawędzi dachu — w otworach drzwiowych. Tu warto uważać na uszczelki i przed zamocowaniem bagażnika zabezpieczyć je odpowiednim produktem.
Druga kwestia, która powinna nas zainteresować, to z czego wykonany jest bagażnik bazowy. Do wyboru mamy belki stalowe i aluminiowe. Porównajmy czym się różnią.
Producenci bagażników powinni zagwarantować bezpieczeństwo ich użytkowania, zarówno tego bieżącego, jak i w bardziej ekstremalnych okolicznościach. Pamiętajmy, że bagażnik na dach wraz z ładunkiem ma swoją wagę. Musi więc być stabilnie przymocowany, by pęd powietrza nie był w stanie go zrzucić, narażając na niebezpieczeństwo samochody jadące za nami. Bagażniki samochodowe powinny być również testowane pod kątem tego, co się z nimi dzieje podczas kolizji. Potwierdzeniem jakości użytych materiałów i zgodności bagażnika z normami bezpieczeństwa jest certyfikat TÜV i City Crash.